Pokaż kategorie

Odstąpienie od umowy

Drodzy Klienci, na tej stronie postaramy się bardziej szczegółowo wyjaśnić możliwość zwrotu towaru w terminie 14 dni.

  • Co właściwie umożliwia ten 14-dniowy okres?

    Prawo odstąpienia od umowy zakupu w terminie 14 dni bez podania przyczyny zostało wprowadzone z powodu niemożności przetestowania i obejrzenia towaru w momencie zakupu na odległość. Ten 14-dniowy termin ma zatem dać klientowi tę opcje w taki sam sposób, jak mógłby to zrobić osobiście w sklepie. W żadnym wypadku jednak ten okres nie jest przeznaczony na pożyczanie towarów na własne potrzeby.

  • W jakich okolicznościach obowiązuje prawo do zwrotu w ciągu 14 dni?

    W przypadku zawarcia umowy kupna na odległość, kupujący ma prawo zgodnie do odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru. Zwrot nie może być jednak dokonany w przypadku zakupu na firmę.

    14-dniowy okres dotyczy również odbioru osobistego zamówienia.

  • Kiedy zaczyna się i kończy ten 14-dniowy okres?

    Ustawowy 14-dniowy termin zwrotu towaru zaczyna obowiązywać w dniu odbioru urządzenia. Jeśli więc zamówisz towar w naszym sklepie na przykład w czwartek, a w piątek go odbierzesz to 14-dniowy okres obowiązuje od piątku przez 14 dni kalendarzowych. Jeżeli koniec tego okresu przypada na dzień wolny od pracy lub weekend, za ostatni dzień tego okresu przyjmuje się następny dzień roboczy.

  • Do kiedy należy zwrócić towar i poinformować o odstąpieniu od umowy?

    Jeśli zdecydujesz się skorzystać z 14-dniowego okresu zwrotu, musisz poinformować o tym sprzedającego na piśmie nie później niż w ostatnim dniu tego okresu - w przypadku wysłania decyzji pocztą list z decyzją należy wysłać do sprzedawcy nie później niż w ostatnim dniu 14-dniowego okresu zwrotu. Wycofanie można również przesłać pocztą elektroniczną, najlepiej w formie podpisanej kopii.

    Zakupiony towar musi zostać zwrócony po odstąpieniu od umowy jak najszybciej, tj. Bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia.

  • Gdzie wysłać towar? Co dołączyć do paczki?

    Towar zakupiony w naszym sklepie internetowym można wysłać do oddziału HECHT w Bogdańcu k. Gorzowa Wielkopolskiego. Towary zakupione w naszym sklepie internetowym nie mogą być zwracane w sklepach naszych autoryzowanych partnerów i dystrybutorów, nie są to oddziały HECHT.

    Wraz z towarami nabytymi na podstawie umowy zakupu, jeśli towary są wysyłane przez przewoźnika, konieczne jest dostarczenie pisemnej decyzji o odstąpieniu od umowy zakupu (pobierz tutaj). W przypadku osobistego zwrotu towaru wycofanie może zostać podpisane na miejscu. Oczywiście należy również przedstawić dowód zakupu, abyśmy mogli jak najszybciej przypisać i przetworzyć Twoje zgłoszenie.

    Koszt transportu towarów z powrotem do sprzedawcy ponosi kupujący bez zwrotu.

  • W jakim stanie musi być zwrócony towar?

    Towar może być zwrócony w dowolnym stanie, należy jednak pamiętać, że sprzedawca może odliczyć od kwoty, która ma zostać zwrócona koszty, które musiał ponieść, aby przywrócić towar do sprzedaży. Dlatego zaleca się przywrócenie stanu urządzenia do takiego jak przed zakupem.

    Na przykład jeśli zwracany towar nie zawiera opakowania, sprzedawca ma prawo dochodzić rekompensaty finansowej za koszty uzyskania nowego opakowania. Podobnie, jeśli towar jest uszkodzony lub nosi ślady zużycia, sprzedawca ma prawo odliczyć od zwracanej kwoty kwotę, która będzie odpowiadać zużyciu lub uszkodzeniu produktu. Kwota, która zostanie zwrócona kupującemu za produkt, jest zawsze rozpatrywana indywidualnie dla każdego produktu.

    Dlatego można zwrócić produkt bez opakowania i po jego wypróbowaniu.

    Przykład:

    Na przykład, jeśli klient chce zwrócić zestaw mebli ogrodowych z 4 krzesłami i stołem bez oryginalnego opakowania, podczas gdy w stole brakuje jednej nogi, sprzedawca ma prawo zażądać wymiany lub naprawy stołu i znalezienie nowego opakowania.

    Jeśli jednak klient dostarczy zestaw mebli bez widocznych uszkodzeń, nawet z oryginalnym opakowaniem, na pewno otrzyma zwrot pełnej kwoty zapłaconej za produkt.

  • Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy?

    Zwrot środków nastąpi tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 14 dni po odebraniu przez nasz zwróconego produktu. Koszt zwrotu towaru w tym przypadku ponosi kupujący. Konsument ma prawo zwrotu opłaty za wysyłkę, którą zapłacił przy zakupie towaru, ale w tym wypadku kwota jest zwracana w odniesieniu do najniższej możliwej ceny, po której towary mogły zostać dostarczone.

  • Dokumenty

    Formularz odstąpienia od umowy (pdf, 242 kB)