HECHT STRATIS pod mikroskopem

05. 09. 2023

HECHT STRATIS pod mikroskopem

Szczegółowo przedstawiliśmy Wam już motocykl elektryczny w jednym z poprzednich artykułów, teraz czas przyjrzeć się bliżej niektórym jego funkcjom.

Na pierwszy rzut oka każdy z pewnością będzie pod wrażeniem świeżego, sportowego wyglądu. Dlatego dość nietypowe jest to, że hałaśliwy silnik spalinowy nie dudni przy rozruchu, wręcz przeciwnie, motocykl porusza się do przodu zupełnie bezgłośnie. Jednak dla wielu zaskoczeniem będzie moc silnika elektrycznego o mocy 2 kW. Jeśli przyzwyczaiłeś się do małego motocykla z silnikiem spalinowym, gdzie przy rozruchu dodajesz pełnego gazu i czujesz, jakby ktoś ciągnął Cię na miękkiej gumie, STRATIS pędzi do przodu z nieoczekiwaną siłą. Różnica w przyspieszeniu pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym jest naprawdę ogromna.

Dzieje się tak dzięki właściwościom bezszczotkowego silnika elektrycznego, który jest w stanie dostarczyć wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów. Na właściwości jezdne wpływa również akumulator 72 V / 20 Ah, który podczas rozruchu jest w stanie dostarczyć silnikowi elektrycznemu odpowiednie napięcie.

Choć HECHT STRATIS przeznaczony jest przede wszystkim dla młodych ludzi od 15 roku życia, jak widać na zdjęciach, STRATIS bez najmniejszego problemu przewiezie nawet 100-kilogramowego kierowcę i pasażera. Nawet wjazd pod górę nie stanowi problemu.

Choć wygodny fotel nie jest przeznaczony bezpośrednio do jazdy kierowcy z pasażerem, to po bezpiecznym wejściu dwóch osób na siedzenie pozostaje na nim wystarczająco dużo miejsca.

Amortyzatory doskonale radzą sobie z obciążeniem. W ten sam sposób hamulce tarczowe bez problemu i bezpiecznie mogą zatrzymać taki ciężar motocykla.

Po przejechaniu około 10 km, nawet przy takim obciążeniu, wskaźnik stanu akumulatora może spaść tylko o ok. 1/5, co również jest bardzo miłym zaskoczeniem. Na uwagę zasługują również, czytelny nawet w mocnym świetle wyświetlacz czy solidny uchwyt na telefon ze złączem USB do ładowania.

Choć HECHT STRATIS przeznaczony jest przede wszystkim dla młodych, początkujących motocyklistów od 15 roku życia, starsi z pewnością również docenią jego zalety. Dzięki zasięgowi do 50 km na jednym ładowaniu można go używać np. do codziennych dojazdów do pracy. Akumulator ładuje się w zaledwie 4 godziny, a przy rosnących cenach paliwa napęd elektryczny jest bardzo tanią alternatywą dla konwencjonalnych pojazdów mechanicznych.

Czy ten artykuł był dla ciebie interesujący?
Udostępnij.




Może Cię zainteresować